„Poem pentru prieteni”, I.L.Borges

Standard

poem pentru prieteni

Vine primăvara cu frumusețile ei care retrezesc în noi gânduri și sentimente la fel de frumoase, printre care cel mai înălțător sentiment este prietenia, zic eu, chiar mai mult decât iubirea. Spun acest lucru, fiindcă adevărata prietenie nu este condiționată, nu este erodată de gelozie ca iubirea, este durabilă, fiindcă se bazează pe mai multă sinceritate, iertare și generozitate și chiar include iubirea. Poate nu-mi împărtășiți această părere, dar mă încăpățânez să vă conving prezentându-vă „Poem pentru prieteni” de I.L.Borges, traducere din portugheză:

Nu pot să-ți dau soluții pentru toate problemele vieții, nu am răspunsuri pentru îndoieli și temeri, dar pot să te ascult și să particip la zbuciumul tău.

Nu pot să schimb trecutul și nici viitorul tău, dar când vei avea nevoie de mine, voi fi alături de tine.

Nu pot să te opresc să te împiedici, dar pot să îți ofer mâna mea, să te ajut să nu cazi.

Bucuriile, victoriile și succesele tale nu sunt ale mele, dar sunt foarte bucuros când te văd fericit.

Nu judec deciziile pe care le iei în viață. Mă limitez să te susțin, stimulându-te și ajutându-te, dacă îmi vei cere.

Nu pot să-ți fixez limitele activității tale, dar îți ofer șansa necesară pentru a spera mai mult.

Nu pot evita să sufăr când o durere îți rupe sufletul, dar pot plânge cu tine și pot aduna bucățile sufletului tău…și tu vei fi din nou bucuros de viață.

Nu pot să-ți spun cine ești și cine ar trebui să fii. Pot numai să te iubesc și să fiu prietenul tău.

În aceste zile m-am gândit la prietenii și prietenele mele. Nu erai nici primul, nici ultimul și nici la mijloc. Nu începeai și nici nu încheiai lista.

Dormi fericit….Răspândește vibrații de iubire….Știi că suntem aici în trecere. Înfrumusețează-ți relațiile! Profită de oportunități! Ascultă-ți inima! Fii încrezător în viață!

Pretind așa de puțin….să fiu primul. al doilea sau al treilea din lista ta….

Îmi ajunge că vrei să-ți fiu prieten. Îți mulțumesc că exiști!

Ei ?! ce puteți spune acum, după  ce ați citit poemul, dragele mele prietene și dragii mei prieteni și nu numai? V-am convins? Și ca să fiu mai convingătoare, vă invit să dați clic pe primul rând al articolului, sus în stânga : poem pentru prieteni, ca  să-l ascultați în adevărata lui splendoare. 

 

 

 

 

17 răspunsuri »

    • Începutul acestei primăveri m-a cam zăpăcit, că mereu sunt în întârziere. Așa s-a întâmplat și când am citit invitația la o cafea.N- o mai puteam onora la ora aceea, că era prea târziu. Am lăsat-o pe azi și am savurat-o cu prietenii și cititorii mei, cu gândul la fiecare și la toți împreună, în special la cel ce mi-a oferit invitația, ascultând și reascultând:” Bună dimineața! hai la o cafea…” și „Poem pentru prieteni” și am avut ce câștiga. Mulțumesc pentru acest moment deosebit!

Lasă un răspuns

