Decembrie

Standard

images (42)Decembrie ne cam îngheață,

Oare ne mai și răsfață?

Cum să nu? cu jocuri multe,

Cu sărbători felurite,

Cu sentimente de fală

La Ziua Națională,

Cu albă, dalbă zăpadă

Pe alei de promenadă,

images (43)Cu steluțe pe bundițe

Când mergem cu săniuțe,

Cu colinde și urări

C-așa e la sărbători.

Moșul nostru cel mai bun,

Mult așteptatul Crăciun

Surprize ne pregătește

Când cadouri dezvelește.

imagesFiind ultima lună din an,

Trece, dar nu trece-n van.

Un fel de bilanț ne face:

Ce-am făcut și ce vom face.

S-o primim cu bucurie

Ca pe celelalte luni,

Că-i lăsată de străbuni.

La mulți ani cu sănătate,

Să vi se-mplinească toate

Și la anul care vine,

Să trăim cu mult mai bine!

 

 

 

 

 

 

 

17 răspunsuri »

  1. Buna seara stimata Doamna !
    Colinda de CRACIUN
    e una deosebit de indrazneata
    iar eu as fi un om nebun
    sa spun ca ma rasfata ! 😦
    Din pacate pentru noi,romanii
    la anu’care vine , vor fi vremuri nu prea bune
    impuse prin Ciolos de strainii
    care au de toate-a pune
    pe mesele lor de la caviar la curcanii
    burdusiti cu mirodenii si chiar prune
    din lacurile, ograzile si livezile strabune ! 😦
    ” Sa traiti bine ” a mai spus odat-un HAHAIT
    ce acum se plimba-n libertate
    iar din glasu-i mai tot timpul de alcool ragusit
    ii ies doar vorbe-n vant, desarte
    ca ROMANUL de saracie si de foame prostit
    sa-l mai voteze inca odata , din pacate ! 😦
    Ca sa-nchei in nota dvs. super-optimiste ,
    va doresc din toata inima multa sanatate
    ca-i mai buna decat toate
    iar la ANU’ care vine,
    s-auzim numai de bine !!! 🙂 🙂 🙂
    Multumesc pentru comentariul postat pe
    http://aliosapopovici.wordpress.com/2015/12/09/
    iar de veti citi si raspunsul de mine dat,
    adorm la noapte, cu sufletu-mpacat ! 🙂
    Cu stima,
    Aliosa.

  2. V-am citit articolele și sunt întru totul de acord cu cele prezentate. Într-un singur caz nu sunt de aceeași părere, aceea că fostul premier Ponta a fost fricos.Ce să fi făcut el dacă, așa cum spuneți, lucrurile erau aranjate cu ceva vreme înainte de cei de la Bruxelles?”Putea lua taurul de coarne să dea cu el de pământ”, după cum afirmați, când săgețile erau îndreptate spre el din toate părțile ?; de cei din afară care ne consideră colonie, de manipulatorii din interiorul țării, din partea ex. președintelui și a actualului președinte, din partea penelismului care dorea să ia cât mai repede puterea,din partea propriului partid din care face parte( așa cum a și prevăzut când se exprima:””Mă tem de trădare!” și a avut dreptate)și mai ales din partea D:N.A., care a prins momentul potrivit de a intra în forță în mijlocul acestei lupte, pentru a-l ataca..M-a surprins cu revoltă trecutul lui Dragnea, despre care vorbiți, și el un traseist.M-au îngrozit cele ce se prevăd pentru România de către toți car-și urmăresc interesele lor și nu soarta poporului nostru.Și atunci îl mai puteți considera pe Ponta un fricos? Eu ,nu. În asemenea condiții, a avut tăria de a rămâne în fruntea guvernului, lăsat în baltă și de Crin Antonescu, pentru a îndeplini ce promisese oamenilor, Le-a îndurat pe toate și a luptat până când a văzut că totul e dictat de alții, că nu se mai poate, dezamăgit chiar de oamenii din stradă, care i-au cerut să plece. Fiind un om de onoare, a plecat, nu a procedat ca Traian Băsescu.Îi doresc să ajungă un om de succes, în politică sau în afara ei , fiindcă merită din plin!

  3. Aveti mare dreptate doamna Victoria, a facut tot ce a putut dar deja amenintarea din tara si din afara ei a fost prea mare. Are si el o familie de care trebuie sa aibe grija. A fost tradat de cei apropiati si noi electoratul nu am facut nimic sa=-l ajutam , am stat si am criticat pe bloguri, pe f.b pe unde s-a putut fara sa iesim toti din Romania in strada si sa aratam ca nu dorim ce vor altii ca abia ne-am indreptat spinarile si stam vertical cu ajutorul acestui om dar, atunci cand trebuie, romanii parca sunt intr-un somn indus (e posibil si asta la cate circula pe net). Va doresc un Decembrie placut in continuare pana la sosirea frumoasei sarbatori de nastere a Domnului nostru Isus. ❤

  4. Buna dimineata!
    Nu intru in polemica,nu-mi doresc,nu fac politica…nu-mi place desi imi displace ce vad si ce traisec,cum traiesc eu si ai mei si toata lumea… !
    Doar atat spun:toti sunt o apa si-un pamant! Nimic pentru noi,doar pentru ei! Asta au demonstrat pana acum!
    Sa aveti o zi frumoasa, iar sarbatoarea Craciunului sa va aduca multa santate si bunatate,bucurie,liniste si iubire in suflete si in casele dstra!
    O zi cu binecuvantari!
    Va multumesc pentru vizite…cu un clik pe avatar se intra usor in lumea mea virtuala…a linistii,dragostei,muzicii si poeziei,a gandurilor frumoase…departe de rautatile si hidoseniile de afara!
    Sunteti bineveniti!

    • Ai dreptate. „Nimic pentru noi”. Mi-a crescut inima de bucurie văzând cât de bine s-au organizat ciobanii ca să-și ceară drepturile, când legile se fac fără a se ține seama de nevoile oamenilor.Mulțumesc pentru urări! Sărbători frumoase alături de cei dragi!

      • Buna ziua, d-na Popa!
        V-am trimis un mesaj de aici din Oravița pe pagina d- voastră de Facebook. Aștept răspunsul d- voastră.

      • Dragă Maria,pe Facebook, nu poți comunica dacă nu ești în relație de prietenie cu respectiva persoană. Trebuia făcută o cerere de acceptarea prieteniei. Am făcut-o eu, ai acceptat-o și după aceea am primit cele ce mi-ai scris. Urmează să-ți răspund.

      • Dragă Maria, lucrul cel mai important și în același timp dificil este documentarea. Trebuie să cauți în arhiva școlii tot ceea ce te interesează privind activitatea școlii, începând de la actul pe baza căruia a luat ființă până în zilele noastre: cataloage care atestă creșterea numărului de clase , de elevi de la un an la altul,cadrele didactice, directorii care s-au perindat, procese- verbale, referate, dări de seamă,etc..din care să se desprindă activitatea școlii de-a lungul anilor. Pe lângă acestea te poți informa de la oameni în vârstă care au fotografii și publicații privind școala. Eu așa am procedat. La mine a fost mai greu, că trebuia să mă refer la perioada austro-ungară, când a luat ființă liceul. Am apelat la profesoara, atunci în viață, Blanca, Iulia Corcan care mi-a tradus unele dovezi din limba maghiară și germană și mi-a dat și informații orale. De asemenea domnul Izvenariu, nu știu dacă mai trăiește, mi-a dat publicații vechi și fotografii. Cum primul director al liceului cu predare în limba română, după actul unirii din 1918, a fost Ion Drugărin, m-am dus la el ,la Timișoara și m-a informat despre multe fapte legate de liceu și mai ales cum a reușit ca această instituție să poarte numele generalului Ion Dradalina, până în 1948, când a avut loc reforma învățământului și s-a interzis ca unele școli să poarte numele unor personalități. Cât am fost directoare, am luptat pentru redarea numelui, dar de câte ori mergeam la Minister, mi se spunea să mai așteptăm, că și alte școli au făcut acest demers, dar încă nu s-a luat o hotărâre. Am așteptat până m-am pensionat. Mă bucur că cei ce mi-au urmat au reușit ca astăzi liceul să poarte vechiul său nume.
        Când ai adunat toate informațiile, le pui toate cap la cap, îți faci un plan al cuprinsului monografiei și te-apuci de treabă. Te poți orienta și citind monografia mea sau vii cu un nou plan.Pentru credibilitate, la orice informație, trebuie să treci la subsolul paginii respective documentul, sursa din care te-ai inspirat.
        Acum nu știu cum se mai procedează, dar pe vremea mea, trebuia aprobarea Ministerului. Eu am fost cu monografia de două ori la București; prima dată când am prezentat-o și apoi după ce am făcut modificările cerute de Minister. Acum poate e mai simplu , că văd că toată lumea publică fără vreo aprobare.Este adevărat că sun mai multe cărți din domeniul beletristicii, așa cum am publicat și eu câteva, nu pentru bani,ci în scopuri caritabile, oferindu-le pe la școli, pe la biserici ca să le vândă și cu banii primiți să-i folosească pentru cerințele lor. Poate că vreuna ți-o fi căzut în mână, pe când făceam prezentări de carte la Oravița.
        Sper să-ți fie de folos ce ți-am spus din experiența mea. Succes și Sărbători de iarnă frumoase!

      • Mulțumesc, d- na Popa. Am citit Monografia liceului si cartea d-voastră „De vorba cu mine însămi”.Am citit si „Istoria învățământului cărășan” a d- lui Ionel Bota, dar nu pot afla data înființării școlii. Arhiva școlii este o parte la Primărie si o parte la Caransebeș. Dl Bota spune ca la Caransebeș este un mare amestec de hârtii la arhiva si merg degeaba pe acolo. In cărțile lui nu susține ideea d- voastră cu privire la originea numelui orașului. Aduce alte documente din arhivele bisericilor. In fine știu ca este o lucrare de cercetare, știu ca este munca si nu prea mai am cu cine vorbi din foștii oameni ai școlii. Voi apela la documente, dar mai mult la vara când este cald. V- am cerut si poze cu Dl Popa din anii de școala. Știu ca a fost director dar nu știu perioada. In școala asta mare labiblioteca nu afli nimic. Au dispărut cărți si cam tot din școala pe care a condus- o cândva d- na Surulescu. In anii 80 școala avea o mai buna dotare decât in prezent. Cine a luat totul nu se știe. Nu mai contează. De la 6 clase paralele s- a ajuns la 3 si la primar si la gimnazial. Va rog sa- mi trimiteti pe Facebook poze cu dl prof si alte informații legate de școala nr.1 dacă aveți si dacă doriți. Mulțumesc! Nu m-a dau bătuta așa ușor. Păstram legătura. Sărbători frumoase cu sănătate!

      • Voi căuta fotografii cu soțul meu, poate se va fi fotografiat și cu colectivul de la școala nr.2, dar tot la vară, când voi ajunge la Oravița, unde am biblioteca, fiindcă aici nu am nimic, decât o singură fotografie a lui pe care am publicat- o într-un articol de pe blogul meu. Toate cele bune!

  5. In saptamana Nasterii lui IISUS HRISTOS,
    nu doresc sa vorbesc despre POLITICA si POLITICIENI ! 🙂
    Craciun Fericit doamna Victoria ! 🙂
    La Multi Ani 2016 ! 🙂
    Cu stima,
    Aliosa.

  6. Vă mai rog ceva. Ștergeți comentariul meu de pe blog pt că am acolo și numerele de telefon. Eu nu am blog și nu știu cum se procedează. mulțumesc !

      • Mulțumesc! D- voastră sunteți născuta in Bâcleș Mehedinți, eu in Greci Mehedinti si amândouă cadre didactice in Banat (locul nașterii l – am aflat din cartea d- voastră).La revedere!

      • Buna seara, d- na Popa! Azi am stat de vorba cu Invatatoarea Popescu Maria care a intrat in învățământ in 1954, la școala noastră. Dansa spune ca aceasta școala se numea nr. 3 si mai târziu a devenit nr.1. Ce știți despre asta? In ce ani a fost Dl Popa director? Vorbiți in monografie despre școala nr . 3 . La ce școala va referiți? Actuala scoala nr. 3? Când v-ați documentat pentru carte ce ați aflat despre școlile generale ale orașului? Sunt multe întrebări pe care voiam sa vi le pun si de aceea v-am lăsat nr mele de telefon. Acum sunt si mai confuza…

Lasă un răspuns

