A înflorit cactusul

Standard

images (31)În plină vară, când soarele, aerul, florile și întreaga natură te răsfață, am citit o istorioară care mi-a plăcut foarte mult, pentru că mi-a oferit un alt mod de viață decât cel cu care suntem obișnuiți.

Unei tinere femei i-a înflorit cactusul. De mult aștepta acest lucru. De patru ani soțul ei stătea pe pervaz posomorât, dar uite că pe neașteptate, i-a făcut un asemenea cadou. Pe când se deplasa cu metroul, femeia, cugetând la cactus, a călcat pe picior un bărbat cu înfățișare mohorâtă, dar n-a reacționat cu enervare când acesta i-a făcut observație, ci i-a zâmbit:” Pentru numele Domnului, nu vă supărați nu am avut de ce să mă țin”. Bărbatul a înghițit ceea ce-i stătea pe limbă, a coborât liniștit în stația unde trebuia să coboare , și n-a ocărât-o pe vânzătoarea de la chioșcul de ziare care-i dăduse greșit restul: „Nu-i nimic grav, mai numărați o dată, nici eu nu sunt azi prea tare la socotit”, iar vânzătoarea îmbunată, când a ajuns acasă, nu i-a mai  făcut scandal vecinei de la etajul de sus, ca de obicei, („fiica dumneavoastră sare prin casă ca un cal, de ce n-o educați?”), ci a exclamat:” Cât a crescut fiica dumneavoastră! O să fie o frumusețe, credeți-mă, am ochiul format!” Iar vecina și-a dus fiica la grădiniță după care a dat fuga la policlinică, unde n-a certat-o pe femeia zăpăcită care se înscrisese pentru consult ieri, dar a venit astăzi:” images (32)Lăsați, nu vă necăjiți, și eu mai uit! Stați puțin , că mă duc să-l întreb pe doctor dacă vă primește”. Iar femeia, la rândul său, n-a început să amenințe cu reclamații în toate instanțele, inclusiv tribunalul de la Strasbourg, pretinzând să i se prescrie medicamentul-minune care nu a fost încă inventat, ci și-a cerut scuze: „Să știți că nu m-am prostit de tot, bătrânețea nu se vindecă.Să mă iertați, domnule doctor, că v-am făcut capul calendar”. Iar doctorul s-a dus acasă. Pe drum i s-a făcut milă de băbuță și s-a gândit: „Uite așa trece viața pe lângă noi”, și pe neașteptate, i-a cumpărat soției un buchet de flori pe care i l-a oferit când a ajuns acasă, sărutând-o și îmbrățișând-o, adresându-i-se: „Ce ne tot ciondănim mereu, parcă am fi copii! Ți-am cumpărat un buchet de flori, numai că din greșeală am pus mapa peste el și s-a cam șifonat.Poate o să se învioreze”. „O să se învioreze! a zis cu încredere soția! Îl înviorăm noi. Imaginează-ți: astăzi, când m-am trezi, m-am uitat, și ce crezi? A înflorit cactusul! Vezi?”

Citind această istorioară mi-am dat seama cât de benefic este circuitul binelui în societate și nouă ne-ar fi de mare folos, mai ales acum, când ne înconjoară atâta invidie, atâta sete de răzbunare, intoleranță, răutate, ură…

 

 

 

7 răspunsuri »

  1. Buna dimineata , stimata Victoria !
    La mine a inflorit LAMAIUL pentru a TREIA OARA in acest an !!! 🙂 🙂 🙂

    O duminica cat mai placuta ! 🙂
    Cu respect,
    Aliosa.

    • Când florile înfloresc, înfloresc și sufletele noastre și atunci parcă devenim mai buni, așa cum ne stă bine. Am ascultat din melodiile lui Tudor Gheorghe. Sunt plăcute și cântărețul excepțional. Mulțumesc că mi le-ați trimis!

Lasă un răspuns

