Dubai, locul care fascinează pe turiști

Standard

N-am avut șansa să merg în Dubai, deși mi-aș fi dorit, dar din cele auzite despre minunățiile lui, de la cei ce l-au vizitat, am desprins următoarele: „La început era Cuvântul și Cuvântul era Dumnezeu”. La început în Peninsula Arabică, undeva în sudul Golfului Persic, era un loc arid și sărac. Acolo s-au așezat niște pescari transformându-l într-un punct comercial. Dubai, vedere generalăAcum acel loc este Dubaiul ,unul din cele șapte emirate arabe, centrul turistic de azi, care atrage lumea prin aspectele sale deosebite.

Cum a fost posibilă această spectaculoasă devenire? Cu vreo 10o-150 de ani în urmă, s-a descoperit acolo un bogat zăcământ de petrol care a fost exploatat. Petrolul fiind căutat în lume, s-a vândut pe bani mulți. Familia de emiri din fruntea emiratului a folosit banii pentru dezvoltarea turismului.Dubaiul este și centrul de afaceri, fiind al doilea oraș ca mărime după Abu Dhabi care este capitala Emiratelor Arabe.Aceste emirate sunt dominate de deșert, dar există un contrast din punct de vedere geografic între deșertul cu oaze bogate și munții stâncoși, între câmpiile fertile și plajele cu nisip fin. Dubaiul este o metropolă construită pe nisip. Emirul care conduce orașul are o voință puternică ce concurează cu imposibilul, aceasta pentru a oferi locuitorilor o viață mai bună decât a bătrânilor pescari și culegători de perle de altă dată și de a le lăsa o bogată moștenire pe când zăcământul de petrol  se  va  epuiza. ….și   m-am gândit că acești emiri sunt adevărați conducători de la care pot lua și alții exemplu, fiindcă  nu se gândesc numai la ei , ci și la un viitor sigur pentru poporul lor. Cinste lor!

Grațiela și Eugen lângă Hotel Atlantis

Grațiela și Eugen lângă Hotel Atlantis

În acest scop, Dubaiul a devenit un mare șantier de construcții, așa încât numărul locuitorilor este mai mic decât al muncitorilor în construcții veniți de peste tot.S-au construit școli, spitale, hoteluri,clădiri impozante la gradul superlativ.Vizitatorii sunt uimiți văzând   Burj Khalifa, cea mai înaltă clădire din lume,  un zgârâie nori gigant, Marina 23, cea mai înaltă clădire rezidențială din lume, Burj al Arab, unul dintre cele mai luxoase hoteluri din lume,  Dubai Mall, cel mai mare mall din lume, insulele artificiale în formă de palmier și alte construcții demne de admirat. Dubaiul  este de asemena un oraș al contrastelor ca și regiunea în care este situat cum am amintit mai înainte.Palatele de sticlă coexistă cu casele vechi și cu deșertul de la marginea lui.

Deșertul își are curiozitățile sale. Aici se ia cina tradițională la corturile beduinilor. Se ajunge acolo cu cămile și cu mașini de teren care circulă peste dunele de nisip ,fără să fie un drum anume, dar bineînțeles că șoferii cunosc traseul. După hurducături bune în sus , în jos și în toate părțile, ajungi la acele corturi unde te așteaptă o cină pe cinste cu bucate aduse din oraș.În legătură cu această cină, mi s-a povestit o întâmplare hazlie.

Mașini care transportă turiști prin deșert

Mașini care transportă turiști prin deșert

Un grup de persoane, când au ajuns la cortul beduinilor, au coborât din mașină  și s-au îndreptat spre cortul unde se servea cina. Una dintre ele privind curioasă priveliștea ,că nu mai fusese în deșert, și-a uitat în mașină  geanta deschisă în care erau actele, cardurile, cheile și tot ce avea. Pe cine să întrebe, când toți șoferii aveau uniformele la fel, mașinile erau de asemenea la fel și pe deasupra se lăsa și întunericul? S-a întors la masă, dar cu grija în spate.Când s-a terminat cina, fiecare șofer își căuta clienții cu care venise. Persoana respectivă a fost invitată de șoferul ce-o adusese să meargă la mașină. În graba mare a urcat și ce să vezi? Geanta era la locul unde o uitase și din ea nu lipsea nimic. În sfârșit a respirat ușurată……și iarăși mă gândesc  că șoferii de acolo trebuie să aibă o memorie  vizuală foarte bună ca ei ,  cu toate că fac atâtea transporturi , cu fel și fel de oameni , trebuie de fiecare dată să-și identifice clienții. Pe de altă parte,  lucrurile îți sunt în siguranță.La noi se întâmplă să-ți smulgă geanta din mână și chiar mâna să ți- o afecteze, dacă nu cedezi.Am înțeles că acolo se respectă tradițiile cu sfințenie, printre care a nu-ți însuși ce nu este al tău. Se spune că celui care a fost prins că a furat, i se taie mâna. La aceasta contribuie probabil și religia lor care pe lângă altele, le interzice folosirea alcoolului, favorizând o minte limpede. În fiecare zi, la orele stabilite, răzbat din moschei rugăciunile localnicilor. Sunt momente impresionante. Ei beau ceaiuri, citrice, cafea și fumează folosind narghileaua, luleaua orientală prevăzută cu o țeavă lungă al cărei capăt de jos este fixat într-un vas cu apă parfumată prin care trece fumul înainte de a fi inspirat.

Orașul are două cartiere.

Podoabe de aur

Podoabe de aur

Cartierul  nou, cel modern care este centrul financiar și port important la Golful Persic,supranumit Veneția Golfului. Cartierul vechi se remarcă prin piața aurului. Aici se găsesc magazine cu podoabe din aur masiv de tot felul și cu lingouri de aur. Pe lângă acestea sunt magazine cu mătăsuri, covoare, mirodenii, piața de pește de fructe . Cu toate că orașul este construit pe nisip,are o vegetație foarte frumoasă,îngrijită de foarte mulți oameni,fiecare având doar câțiva metri pătrați de care să răspundă. Palmierilor li se asigură umiditatea necesară în permanență. printr-un sistem de irigație special așezat la baza tulpinii.

Cu  aspectele deosebite și curiozitățile pe care le are, așa cum bine spunea cineva „Întregul emirat Dubai , dar mai ales capitala cu același nume răpește pe oricine pentru a-l arunca într-o lume modernă și totuși fascinantă în deșertul infinit” .

12 răspunsuri »

  1. Sunt atâtea locuri frumoase pe planetă, încât ne-ar trebui cel puţin zece vieţi ca să le vizităm pe toate! Ai descris tentant Dubaiul şi nu mă îndoiesc că este chiar mai frumos şi este bine că ne împărtăşeşti din ceea ce ştii, dar în ce mă priveşte deocamdată mă mulţumesc cu ce-mi oferă Europa şi evident cu minunile naturale ale ţării noastre.

  2. Un loc deosebit, pe care oamenii l-au facut unic prin priceperea si mai ales dorinta lor de a face ceva unic intr-un loc atat de arid. Sunt de admirat arabii pentru cate au vrut si au stiut sa faca in peninsula lor. Si noi avem atatea frumuseti si bogatii, dar ne lipseste „ceva” (cam mult!) din spiritul intreprinzator al arabilor. Aceia cu bani si-au faurit frumuseti. Noi le avem gratis si nu prea reusim nici macar sa le pastram,…

    O saptamana buna, doamna Victoria! 🙂

  3. Buna dimineata stimata , Doamna !
    Nici eu n-am fost la Dubai si nici n-o s-ajung vreodata ! 🙂
    De ce ???
    La Dubai merg doar cei cu bani NEMUNCITI
    ca sa se dea „mari” dar care in ignoranta lor crasa,
    n-au vazut niciodata Delta Dunarii, manastirile din Moldova,,
    Crucea Eroilor Neamului de pe CARAIMA sau
    frumosii nostri APUSENI cu extraordinarele lor vestigii istorice
    precum Pestera Ursilor !!! 🙂 😦 🙄
    ( http://aliosapopovici.wordpress.com/2011/09/27/
    Toate cele bune va doresc !
    Cu stima,
    Aliosa.

    • Eu am fost la Dubai numai pe bani munciti si am vazut si Delta Dunarii si manastirile din Moldova inclusiv frumosii nostrii Apuseni( Pestera Ursilor).Cei drept,la crucea de pe Caraiman nu am ajuns,dar nu e timpul pierdut! 🙂

      • Mă bucur că ai văzut Dubaiul și alte locuri frumoase de la noi. Dacă eu n-am avut această posibilitate, am spus nu ca un reproș, ci ca să fiu sinceră cu mine și cu cititorii, fiindcă este bine ca oamenii să poată merge să vadă lumea. Îți doresc să vizitezi cât mai multe locuri frumoase!

      • Îmi cer scuze,comentariul meu era pt dl.Aliosa,nu pentru d-voastra,si eu va doresc sa vedeți cat mai multe locuri frumoase,ele ne încarcă de energie si bunătate!

  4. Da,DUBAI este o destinatie de vazut,eu am ramas impresionata de viziunea lor de a transforma radical intr-un timp relativ scurt(vreo 50 ani),aspectul si infrastuctura.Au fost perfect constienti ca resursele naturale(petrolul) intr-un final se vor epuiza,iar turismul reprezinta o sursa importanta de venit!Pe mine personal,THE PALM m-a impresionat si hotelul ATLANTIS de acolo.

Lasă un răspuns

